Nuevo álbum de Michael Jackson Cubierta Descifrada == Michael Jackson’s New Album Cover Decoded

.

Michael Jackson's Michael cover art -Photo by Epic

.

Michael Jackson’s New Album Cover Decoded

Nuevo álbum de Michael Jackson Cubierta Descifrada

Nov 5 2010 4:25 PM EDT 12,035 05 de noviembre 2010 16:25 EDT 12035
Painting is packed with iconic MJ images. 

By Gil Kaufman

La pintura está llena de imágenes icónicas MJ.
Por Gil Kaufman
When Michael hits shelves next month, the world will get the first of a promised flurry of posthumous releases from late pop superstar Michael Jackson. While we don’t know yet what songs will appear on the album, Jackson’s label, Sony Music, did release the cover art, a Kadir Nelson painting that takes fans on a fantasy ride through the greatest moments of the King of Pop’s solo career. Cuando Michael llegue a las estanterías el próximo mes, el mundo tendrá la primera de una oleada de lanzamientos póstumos prometidos de la fallecida superestrella del pop Michael Jackson. Si bien no sabemos todavía qué canciones van a aparecer en el álbum, el sello de Jackson, Sony Music, dio a conocer la portada, una pintura Kadir Nelson, que lleva a los admiradores en un viaje de fantasía a través de los mejores momentos del Rey del Pop en su carrera en solitario
(Check out our side-by-side analysis of the visual references on the Michael cover and the original moments in his career.) (Echa un vistazo a nuestro análisis paso a paso de las referencias visuales en la portada de Michael y los momentos originales en su carrera.)
The painting by Kadir Nelson features a montage of classic MJ images, from his Off the Wall-era tux to looks from the “Thriller” video. At the center is a a somber, Renaissance-like of Jackson in royal gold and burgundy vestments, a golden crown hovering over his head. La pintura de Kadir Nelson cuenta con un montaje de imágenes clásicas MJ, desde su esmoquin de Off the Wall  era, a la imagen del video “Thriller”. En el centro está una sombra, como el Renacimiento de Jackson en oro real y vestiduras de color vino tinto, una corona de oro se cierne sobre su cabeza.
Let’s break down the references: Vamos a desglosar las referencias:
Almost as iconic as the cover photo on Thriller is the pensive image of Jackson from the front of another one of his smashes, 1987’s Bad, which sold more than 30 million copies. Casi tan emblemáticos como la foto de la portada de Thriller es la imagen pensativa de Jackson desde el frente de otro de sus épocas, 1987 BAD, que vendió más de 30 millones de copias.
Jackson’s video for “Beat It” is one of the most beloved of all time. His signature red leather jacket with the acres of unnecessary zippers, the bright blue t-shirt and the legion of pirouetting bad boys are all present in the painting’s representation of that clip. El vídeo de Jackson “Beat It” es uno de los más queridos de todos los tiempos. Su chaqueta de firma de cuero rojo con montones de cierres innecesarios, la brillante camisa azul-t y la legión de  chicos malos haciendo piruetas están todos presentes en la pintura en representación de ese clip.
One of the other Thriller-era looks that’s cemented in the minds of fans during is the custom-made tuxedo jacket, pink shirt and red bowtie that Jackson wore in the “Billie Jean” video. Una de las otras imágenes de la era de Thriller implantada en la mente de los admiradores es la chaqueta de esmoquin a medida, camisa rosa y moño rojo que Jackson lució en el video de “Billie Jean”
The cover of 1991’s Dangerous portrayed Jackson as a mystery man hiding among a circus of bizarre, sideshow attractions. Here, Nelson has isolated a part of the cover that pays homage to the rollercoaster scene from the 1989 video for “Leave Me Alone.” La cubierta de 1991 Dangerous retrató a Jackson como un hombre escondido en el misterio entre un circo de atracciones de espectáculos bizarros. En este caso, Nelson ha aislado una parte de la cubierta que rinde homenaje a la escena de la montaña rusa del video de 1989 “Leave Me Alone”.
Jackson appears, under a cluster of cameras, in the silver spacesuit he wore in his 1986 3-D space flick “Captain EO.” Jackson aparece, bajo un conjunto de cámaras, en el traje espacial de plata que llevaba en su película de 1986 del espacio, 3-D “Captain EO”.
The 17-minute film, directed by Francis Ford Coppola, debuted at the Disneyland EPCOT amusement park and went offline in 1998; it began screening again in 2010 following Jackson’s death. La película de 17 minutos, dirigida por Francis Ford Coppola, debutó en el parque de atracciones Disneyland EPCOT y fue quitada en 1998, pero que comenzó a exhibirse de nuevo en 2010 tras la muerte de Jackson.
The spaceship from one of Jackson’s favorite fantasy movies, Steven Spielberg’s 1982 film “E.T.,” floats in the painting’s sky. Jackson contributed the song “Someone in the Dark” to the movie’s Grammy-winning storybook, which he also narrated. La nave espacial de una de las películas de fantasía favoritas de Jackson, de 1982 Steven Spielberg la película “ET”, flota en el cielo de la pintura. Jackson contribuyó con la canción “Someone in the Dark” en el libro de cuentos ganadora del premio Grammy de la película, que también narró.
Another scene from the “Leave Me Alone” video isolating the rocketship the singer flies around in during the clip. Otra escena de “Leave Me Alone” video de aislamiento la nave espacial vuela alrededor del cantante en el clip.
This detail from the “Leave Me Alone” video depicts a goldfish swimming in a bowl, another likely reference to Jackson’s feeling of being constantly scrutinized. An interesting detail is the addition of a crown to the fish’s head, which is likely another reference to Jackson’s status as pop royalty. Este detalle del video “Leave Me Alone” muestra a un pez de colores nadando en un bol, otra referencia probable a la sensación de Jackson de ser constantemente examinado. Un detalle interesante es la adición de una corona en la cabeza del pez, que es probable que otra referencia a la condición de Jackson como la Realeza del Pop.
One of the key scenes from the 1987 video for “The Way You Make Me Feel” — in which Jackson prepares to unleash some of his classic dance moves in silhouette — is also depicted. Una de las escenas claves del video de 1987 para “The Way You Make Me Feel” – en la que Jackson se prepara para liberar a algunos de sus movimientos de baile clásicos en silueta – también está representada.
MTV’s Moonman makes an appearance, a reference to the fact that Jackson’s legendary videos were instrumental both in the development of the channel and the art form itsemf. Moonman de MTV hace una aparición, una referencia al hecho de que los videos legendarios Jackson fueron decisivos tanto en el desarrollo del canal y como en la forma de arte en si misma.
As we float above the royal image of Jackson — which is similar to a number of paintings the singer commissioned during his life in which he was placed into historical settings — we arrive at the menacing robotic face in the corner from Jackson’s 1988 movie “Moonwalker,” which co-starred Joe Pesci. A medida que flotan por encima de la imagen real de Jackson – que es similar a una serie de pinturas que el cantante encargó durante su vida en la que fue puesto en la configuración histórica – llegamos a la cara amenazante del robot en la esquina, perteneciente a la película de 1988 de Jackson “Moonwalker, “, que co-protagonizó Joe Pesci.
If there is a single moment in MJ’s career that can be considered ground zero for his superstardom, it might be his 1983 performance on “Motown 25: Yesterday, Today, Forever.” There, he unveiled his signature dance move, the Moonwalk, for the first time. Si hay un solo momento en la carrera de MJ que se puede considerar la zona cero de su estrellato, podría ser su actuación en 1983 “Motown 25: Yesterday, Today, Forever”. Allí, dio a conocer su paso de baile de firma, el Moonwalk, por primera vez.
With the sun setting behind him, we see a 21-year-old Jackson sporting his late-’70s afro and a tuxedo, an homage to the cover of his breakthrough solo album Off the Wall. Con la puesta de sol detrás de él, vemos a un joven de 21 años de edad, Jackson luciendo su afro finales de los años 70 y un esmoquin, un homenaje a la portada de su álbum en solitario Off the Wall.
Some of Jackson’s most gravity-defying moves popped up in the Prohibition-themed clip for 1987’s “Smooth Criminal.” Algunos de los Jackson se mueven desafiando la gravedad -apareció en el tema de Gángsters- clip del año 1987 con el tema “Smooth Criminal”.
The best-selling video of all time, “Thriller” is, to this day, thought of as the “Citizen Kane” of music videos. Here we see Jackson backed by some of the ghouls from the werewolf-themed mini-movie, which was shot by “Animal House” director John Landis. El video más vendido de todos los tiempos, “Thriller” es, al día de hoy, considerado como el “Ciudadano Kane” de los videos musicales. Aquí vemos a Jackson respaldado de algunos de los demonios, del hombre lobo de la minipelícula, que fue tomada por el director de “Animal House”, John Landis.
A classic scene from the “Thriller” video during which Jackson does his spotlight dance with the undead. Una escena clásica del video de “Thriller” en la que Jackson hace su danza en el centro con los no-muertos.
In addition to being one of the best-selling artists of all time, Jackson was also a humanitarian involved in many causes. He co-wrote and performed on 1985’s legendary “We Are The World.” Here he’s depicted alongside some of the other stars from that once-in-a-lifetime charity single, including co-writer Lionel Richie, Bob Dylan, Bruce Springsteen and Cyndi Lauper. Además de ser uno de los artistas más vendidos de todos los tiempos, Jackson fue también un humanitario que participó en muchas causas. Él co-escribió e interpretó en 1985 el legendario “We Are The World”. Aquí está representado junto a algunas de las otras estrellas de ese tema único de la caridad, incluidos el co-escritor Lionel Richie, Bob Dylan, Bruce Springsteen y Cyndi Lauper.
Hidden just behind Jackson’s get-up from the “Smooth Criminal” video is a mirror with a reflection of the singer, which Nelson likely included as a sly reference to one of the Jackson’s most beloved ballads, “Man in the Mirror.” Oculto detrás de Jackson con el look del video de “Smooth Criminal” está un espejo con un reflejo del cantante, que Nelson probable incluyó como una vaga referencia a una de las baladas más queridas de Jackson, “Man in the Mirror”.
But also hidden in the image, just above the elephant’s head, is a bubble containing singer Prince’s signature male-female glyph. Pero también oculta en la imagen, justo sobre la cabeza del elefante, está una burbuja que contiene el glifos femenino y masculino, firma del cantante Prince
Throughout the 1980s and 1990s, Jackson and Prince had a contentious, competitive relationship and the inclusion of the diminutive Minneapolis star’s logo could be intended as a playful tweak. A lo largo de los años 1980 y 1990, Jackson y Prince tuvieron una relación contenciosa, de competencia y la inclusión del logotipo de la diminuta estrella de Minneapolis podría ser concebido como un toque juguetón.

Fuente/Source:

mtv.com

.

.

(left) Michael Jackson’s Bad cover, (right) a scene from Michael Jackson’s Michael coverPhoto by Epic 

.

.
(left) a scene from the music video for “Beat It,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael coverPhoto by Epic 

.

.

(left) a scene from the music video for “Billie Jean,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover

Photo by Epic

.

.

(left) Michael Jackson’s Dangerous cover, (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover

.
.
(left) a scene from Michael Jackson’s 3-D film “Captain EO,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by Lucasfilm/ Epic
.
.
.

(left) a scene from the film “E.T. the Extra-Terrestrial,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover. In 1982, Jackson contributed the song “Someone In the Dark” and narrated the storybook for the film.  Photo by Amblin Entertainment/ Epic

.
.
.

(left) a scene from the music video for “Leave Me Alone,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by Epic

.
.
.
.

(left) a scene from the music video for “Leave Me Alone,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover  Photo by Epic

.
.
.

(left) a scene from the music video for “The Way You Make Me Feel,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by Epic

.
.
.

(left) an MTV Promo from the ’80s, (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by MTV/ Epic

.

.

.
(left) a scene from Michael Jackson’s film “Moonwalker,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover  Photo by Ultimate Productions/ Epic
.
.
.
.

(left) Michael Jackson’s legendary performance of “Billie Jean” at the “Motown 25: Yesterday, Today, Forever” TV special in 1983. Jackson debuted his singature dance move, the moonwalk during this performance. (Right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover  Photo by Ultimate Productions/ Epic

.
.
.

(left) Michael Jackson’s Off The Wall cover, (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover  Photo by Epic

.
.
.

(left) a scene from the music video for “Smooth Criminal,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by Epic

.
.
.

(left) Michael Jackson’s 25th anniversary special edition reissue of Thriller cover, (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover  Photo by Epic

.
.
.

(left) a scene from “Thriller,” (right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by Epic

.
.
.

(left) a photo taken during the recording of “We Are The World,” in 1985, a charity single for USA For Africa. (Right) a scene from Michael Jackson’s Michael cover Photo by USA for Africa/ Epic

.
.
.

A scene from Michael Jackson’s Michael cover in which there are references to the music video for “Smooth Criminal,” his song “Man in the Mirror,” the music video for “Leave Me Alone” and the artist Prince  Photo by Epic

.

Fuente/Source

mtv.com

.
.
URL Corta de esta entrada
.
.
.

Author: GiselaMJJ

Acerca de Gisela MJJ Aún sin "la última lágrima..." Aunque la realidad es que: "...Tu y yo nunca estaremos separados. Es solo una ilusión. Forjada por las mágicas lentes de la percepción..." MJ

Share This Post On

2 Comments

  1. siento que llega diembre, me muero por escuchar lo nuevo de mi rey….

    Post a Reply
  2. m encantan los temas de este Cd es genial!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Post a Reply

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.